P L E N
Dane udostępnione przez Colliers wskazują, że w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku całkowita powierzchnia nowoczesnych obiektów handlowych nieznacznie wzrosła, w porównaniu do końca 2023 roku, przekraczając 12,9 mln mkw.
W pierwszym kwartale 2024 roku na rynku pojawiło się sześć nowych obiektów handlowych, a trzy istniejące obiekty przeszły rozbudowę. Wszystkie nowe projekty miały formę parków handlowych. Największy udział w nowej podaży miał projekt OTO Park Koszalin (38 000 mkw.) Spadek odnotowano w ilości powierzchni handlowej w budowie, która na koniec marca wyniosła 386 500 mkw.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku na polskim rynku pojawiły się nowe marki, takie jak Made by Society, Jack&Jones i Kamalion. W Fabryce Norblina w Warszawie otworzył się pierwszy w Polsce salon House of Diamonds, jednak marka Hunkermoller wycofała się z rynku. Ponadto, na polskim rynku pojawiła się największa sieć restauracji typu fast food w krajach bałtyckich i Finlandii - Hesburger.
Jak podają analitycy CBRE, pierwszy kwartał 2024 roku obfitował również w istotne otwarcia nowych placówek już obecnych na polskim rynku, takich jak Auchan w centrum handlowym Korona w Kielcach (1 800 mkw.), czy New Yorker w centrum handlowym Wroclavia (1 500 mkw.)
W sektorze e-commerce również odnotowano istotne zmiany. Biedronka uruchomiła sklep spożywczy online, podczas gdy marka HalfPrice zrezygnowała z działalności internetowej. Operator Barbora, prowadzący internetowy sklep spożywczy zakończył swoją obecność w Polsce. Po siedmiu miesiacach działalności zamknięto również portal wszystko.pl, należący do giganta informatycznego Comarch.
PL EN
P L E N
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
1 1 . 0 2 . 2 0 2 4
C Z Y T A J
P O W R Ó T
1 5 . 0 4 . 2 0 2 4
Aktualności z rynku handlowego: I kwartał 2024
O B S E R W A C J E
All rights reserved, 2022