1. pl
  2. en

P L    E N 

W okresie od stycznia do maja 2024 roku ruch w galeriach i centrach handlowych w Polsce wzrósł o 9,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jak wynika z raportu firmy Proxi.cloud, liczba klientów odwiedzających te obiekty zwiększyła się o 17%.

 

Jednym z głównych czynników, który przyczynił się do wzrostu liczby wizyt w galeriach handlowych, był spadek wskaźnika inflacji. Dzięki większemu dochodowi rozporządzalnemu, Polacy chętniej odwiedzali centra handlowe w celach konsumpcyjnych. Lepsze nastroje konsumentów wpłynęły na zwiększenie ruchu w tych obiektach, choć niekoniecznie przełożyło się to na wzrost liczby zakupów.

 

Analiza regionalna wykazała, że wzrost ruchu w galeriach handlowych był zróżnicowany w zależności od województwa. Największy wzrost odnotowano w województwie łódzkim (13,6%), mazowieckim (12%) oraz świętokrzyskim (11,1%). Z kolei spadki ruchu wystąpiły w województwach warmińsko-mazurskim (-7,3%), podkarpackim (-5,2%) i zachodniopomorskim (-3,9%).

 

Badanie wykazało również zróżnicowane zmiany liczby klientów w poszczególnych miastach. W jedenastu województwach liczba unikalnych klientów wzrosła, natomiast w pięciu zanotowano spadki. Największy wzrost odnotowano w województwie dolnośląskim (11,4%), lubuskim (5,4%) i śląskim (4,3%). Największe spadki dotyczyły województw podkarpackiego (-5,38%), warmińsko-mazurskiego (-3,3%) i podlaskiego (-3,1%).

 

Mimo wzrostu liczby klientów, średnia liczba wizyt w galeriach handlowych przypadająca na jednego konsumenta spadła z 13,2 wizyt w okresie styczeń-maj 2023 roku do 12,4 wizyt w tym samym okresie 2024 roku. Jest to wynikiem tego, że liczba klientów rosła szybciej niż liczba wizyt, co może oznaczać, że przeciętny konsument spędzał w galeriach mniej czasu niż rok wcześniej.

 

Wzrost ruchu w galeriach i centrach handlowych w Polsce w pierwszej połowie 2024 roku wskazuje na poprawę nastrojów konsumenckich, wspieraną przez spadek inflacji. Jednakże, zmniejszenie średniej liczby wizyt na klienta sugeruje, że nowe osoby odwiedzające te obiekty spędzały w nich mniej czasu. Dane te są kluczowe dla dalszej analizy rynku i zrozumienia zmieniających się trendów konsumpcyjnych w Polsce.

PL   EN

P L    E N 

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

1 1 . 0 2 . 2 0 2 4

C Z Y T A J

P O W R Ó T


 

0 1 . 0 7 . 2 0 2 4

Wzrost ruchu w galeriach handlowych o 9,5% r/r w I-V 2024

O B S E R W A C J E

 


 

All rights reserved, 2022

Black Whale Sp. z o.o.

ul. Żelazna 2

40-851 Katowice

biuro@blackwhale.pl
507 508 334

P O Z O S T A Ł E
 

O nas
Region CEE

Obserwacje

Dla mediów

N A W I G A C J A
 

Strona główna
Wartość dla klientów

Obszary wsparcia

Sektory rynku